Annun palsta
Hei! Olen vasta 18-vuotias tyttö. Olen seurustellut poikaystäväni kanssa jo 3 vuotta, ja minua vaivaa seksuaalinen haluttomuus. Kun harrastamme seksiä, pakotan itseni siihen vaikka nautinkin seksistä sen aikana. Koskettelu ei tunnu hyvältä, ja kiihottumiseen menee kauan. Seksin jälkeen on tyhjä ja surullinen olo. Suhteen alussa seksi toimi mainiosti, joten en tiedä onko kyse ehkäisystä. Olen vaihtanut pillerit kolme kertaa ja tällä hetkellä käytän rengasta. Poikaystäväni ymmärtää minua , eikä ole koskaan pakottanut tai ahdistanut minua mitenkään seksin saralta ja olemme keskustelleet tästä avoimesti, joten mietin mistä tämä voisi johtua?! Hei, Hormonivalmisteet voivat aiheuttaa seksuaalisen halun muutoksia. Jos seksinne sujui suhteen alussa mainiosta ja nautit siitä, eikä muuta syytä haluttomuuteesi löydy voivat ehkäisyvalmisteet olla syynä haluttomuuteen. Muilla mahdollisilla syillä tarkoitan parisuhteenne tilaan liittyviä syitä. Mutta jos siis tunnet, että parisuhteenne voi muuten hyvin ja olet itse tyytyväinen voi ehkäisyvalmiste tosiaan olla syynä haluttomuuteesi.

Haluttomuudesta tulee helposti myös oravanpyörä. Kun on kerran tai useamman kerran pettynyt rakasteluun ja kokenut negatiivisia tunteita, voivat nämä kokemukset lisääntyä ajan kanssa ja vaikuttavat edelleen taas seuraavaan ja seuraavaan rakastelukertaan.

Yksi vaihtoehto on jättää hormoniehkäisy pois joksikin aikaa ja käyttää kondomia sekä katsoa muuttuuko seksuaalinen halukkuutesi. Voit keskustella asiasta myös gynekologin kanssa, josko hän osaisi ehdottaa sinulle muita ehkäisymenetelmiä. Jos nämä toimenpiteet eivät auta ja koet edelleen seksuaalista haluttomuutta sekä tyytymättömyyttä täytyy miettiä mistä muusta tämä voisi johtua.

Terveisin
Annu
21 / 31
KYSY ANNULTA
Sähköpostiosoitteesi (ei pakollinen): Kysymys:
Siirry tästä Kaalimato.com -kauppaan Asiakaspalvelu: Puhelin (ark 8-15) 0400-380566. Noutopiste ja toimisto: Kaalimato.com, Kumitehtaankatu 5 E, 04260 Kerava, Ma-Pe 8.00 - 15.00 Copyright © 2016 Kaalimato.com